Kada me koleginice i kolege pitaju šta je to što je presudno uticalo na moj uspeh u preduzetništvu, odgovaram da zasluge pripadaju blogu. Autorski tekstovi najbolji su način da postanete prepoznatljivi i osoba kojoj se ljudi rado obraćaju za pomoć, bilo da ste mentor, trener, coach, biznis konsultant, psihoterapeut, savetnik ili da na drugi način podržavate i podučavate u oblasti ličnog i poslovnog razvoja.
Ako osećate da stagnirate, da je negde nešto zapelo u vašem biznisu ili niste zadovoljni brojem klijenata i obimom posla, predlažem da pokrenete blog ili da svom blogu, ako ga već imate, posvetite više pažnje.
Kako mi je blog otvorio vrata uspeha u coachingu
U vreme kada je moj profesionalni život bio na prekretnici, reč koju sam najveći broj puta čula bila je video.
– Pisanje odlazi u prošlost, uskoro se više ni novine neće štampati, ko još ima vremena da čita, samo video danas može da donese klijente – bile su samo neke od rečenica koje sam slušala kako od poznanika i kolega, tako i od stručnjaka za marketing.
– Verovatno je najrazumnije da video odaberemo kao glavni vid prenošenja informacija – govorili su mi i klijenti kojima sam u to vreme držala treninge strateške komunikacije.
Zaista, pre 3 ili 4 godine delovalo je da su svi “navučeni” na gledanje videa na Youtube kanalima i da je pred svaki mali biznis postavljen zahtev da se bavi i video produkcijom.
Pripremajući se za preduzetništvo, učila sam puno toga novog. Čak i ono što sam znala o brendiranju, učila sam ponovo jer posao kojim se danas bavim zahteva posvećenu izgradnju ličnog brendinga. A lični brending nije ništa drugo do predstavljanje sebe – onakvim kakvi jesmo.
Nikad mi nije bio problem da govorim na konferenciji, pred velikim brojem učesnika ili na televiziji, čak u tome i uživam, ali moj identitet pisca je veoma jak i jedna od mojih najvećih snaga leži u pisanju.
U coaching biznis i preduzetništvo ušla sam kroz vrata novog bloga, krajem 2017. godine. Pažljivo sam izabrala temu blagostanja, ton i stil komunikacije i već za nekoliko meseci imala sam 50 000 čitalaca mojih autorskih tekstova na blogu. To jeste vanredan uspeh, tako da ne morate da postavite svoju lestvicu uspeha toliko visoko da biste uživali u rezultatima svog rada.
Blog je moja profesionalna lična karta
Kad pogledam unazad, od pokretanja bloga najviše sam pisala, a najmanje sam snimala video. Ljudima sam dala jedan od najboljih delova sebe i vi ste to prepoznali i prihvatili. U tekstovima jasno komuniciram svoje stavove, svoje vrednosti i svoja uverenja i na taj način predstavljam sebe i svoj rad. I baš zahvaljujući tekstovima koje objavim na blogu ili vam pošaljem kao Newsletter, javljate mi se i zakazujete individualni ili timski coaching ili mentorsku podršku za razvoj posla.
Danas sam uspešna preduzetnica koja radi punom parom, bez obzira na okolnosti, globalnu krizu i nova ograničenja koja je ona donela. Podržavam ljude da daju najbolji deo sebe svojim klijentima i da izaberu kanal komunikacije koji njima najviše odgovara, i da odaberu način na koji će komunicirati u kojem se osećaju najugodnije, bilo da je to pisanje, snimanje videa, podkasta, uključenje uživo, post sa porukom ili dužim tekstom.
A upravo zbog bogatog ličnog i iskustva u radu sa drugim preduzetnicima, kreirala sam mentorski program sa preciznom mapom kretanja do profitabilne prakse za sve profesionalce u oblasti ličnog i profesionalnog razvoja – coacheve, trenere, psihoterapeute, mentore, biznis konsultante i druge pomagače koji se bave podrškom i podučavanjem.