Puno emailova, koji mi stižu od novih klijenata, započinje rečenicom: „Pratim vas već neko vreme i sada vam se javljam radi“. Veliki broj ljudi čita moj Newsletter ili tekstove na blogu. Ili vole kraću formu i moje objave na nekoj od društvenih mreža.
Redovno mi se javljaju novi i stari klijenti radi zakazivanja individualnog coachinga i imam puno posla čak i u periodu kada deluje da je ceo svet stao. Na prvi pogled, neko bi rekao da je marketing odradio svoje. Međutim, nije reč o tome.
Godinama unazad, ljudi pričaju o marketingu i veruju da čini čuda. I zaista, sve ono što ta fenomenalna disciplina može, naročito sada u doba digitala, uključujući i ciljano oglašavanje događaja i usluga, mnogim malim biznisima pomoglo je da dođu do klijenata.
Bez klijenata, biznis ne postoji
Na brojnim edukacijama koje sam pohađala, upoznala sam divne ljude koji puno toga imaju da daju drugima. Osvestili su svoju svrhu, dobri su edukatori, puno znaju, vole ljude i rado ih podržavaju. U čemu je onda problem, zašto mnogi od njih ne rade ili ne rade u obimu u kojem bi želeli?
Upravo ta potreba da daju, sputava ih da razviju održiv biznis, jer nisu pronašli balans u svojim stavovima i u svojim aktivnostima. U prvom planu je želja da se pomogne ljudima, tako i treba da bude. Ali, puno je praznih mesta na listi njihovih prioriteta dok na red ne dođu poslovni uspeh, strategija, plan, novac.
Ako na marketing gledaju kao na nepotrebno izlaganje sebe, a prodavanje ignorišu kao da ne postoji u opisu njihovog posla, jednostavno nemaju klijente i nemaju održiv posao.
Neki od njih čak su završili veoma kvalitetne edukacije u oblasti marketinga i prodavanja, ali nikad nisu posvetili vreme tome da naprave dobar plan, uz podršku nekog ko ima više iskustva.
Kako izgraditi zajednicu u coaching biznisu
Pored svih dostupnih mogućnosti, deluje da nikad nije bilo lakše da se predstavi svoj posao i da se dođe do klijenata. Međutim, mnogi koučevi, mentori, konsultanti i psihoterapeuti obraćaju mi se baš zbog toga što žele da povećaju obim posla.
Oblast profesionalnog i ličnog razvoja, u koje spada i coaching biznis relativno je nova. Mi zapravo tek edukujemo ljude šta dobijaju ako plate naše usluge. Konverzija ima nisku stopu, a to konkretno znači da je puno ljudi zainteresovano da sazna o čemu se radi, ali ima malo kupaca. Pored toga, mnoga pravila koja važe za druge biznise, u našem slučaju ne rade.
Zajednica ne može da se izgradi na isti način u oblasti ličnog i profesionalnog razvoja kao što se gradi u oblastima gde je ljudima jasno šta plaćaju i šta za svoj novac dobijaju.
Za izgradnju zajednice u ovom poslu neophodan je posvećeni, kontinuirani rad i predstavljanje svog posla, svojih usluga, svoje misije i svojih vrednosti, uz istovremeno informisanje i edukaciju ljudi. I sve to usklađeno sa dugoročnim ciljevima i svrhom. A u tome najviše može da nam pomogne PR.
Zlatni začin mog uspeha u coachingu
Malo je ljudi kojima je coaching karijera prvi posao. Uglavnom se za ovu profesiju odlučuju osobe koje su već ostvarile uspeh u nekoj profesiji i potom su se posvetile razvoju pojedinaca i timova. I svako od nas ušao je u novu karijeru sa znanjima i iskustvima koje je stekao u svojim prethodnim poslovnim aktivnostima.
Neka od naših blaga koja smo uneli u novi posao presudno su uticala na naš uspeh. U mom slučaju, to je PR (public relations, odnosi s javnošću), najsigurniji i najefikasniji način za predstavljanje poslovnih aktivnosti u oblasti ličnog i profesionalnog razvoja.
Na osnovu svog bogatog iskustva i iskustva u radu na razvoju posla mojih klijenata, kreirala sam mentorski program.
PR je deo ovog programa, i to PR koji je specifičan za posao kouča, trenera, mentora, savetnika, biznis konsultanta, psihoterapeuta ili stručnjaka koji se na drugi način bavi podrškom i podučavanjem u oblasti ličnog i profesionalnog razvoja.
Učila sam iz literature, na edukacijama, na tuđim greškama, a još više na svojim. Ni zbog jedne greške ne žalim, jer upravo su mi greške izoštrile profesionalno pero. Mogu usred noći da objasnim koje su specifičnosti prodajnog levka u coaching biznisu i mogu lako da objasnim zašto je pisanje osnova mog marketing i plana komunikacije u vreme kad, navodno, niko više ne čita jer svi gledaju video.
Najvažnije od svega, mogu dobro da čujem i razumem učesnike svog treninga i da dobro procenim koja kombinacija aktivnosti može da im donese uspeh, jer sam i sama profesionalni coach. I, naravno, kao coach znam da će neke od vas zanimati još neki detalj, tako da očekujem vaš email. Možete mi pisati na natasa@natasavukmirovic.rs