Trening asertivne komunikacije jedna je od najpopularnijih edukacija. Ne slučajno, s obzirom da je, bez asertivnosti, gotovo nemoguće graditi kvalitetne međuljudske odnose u organizacijama i timovima.

Asertivna komunikacija podrazumeva da komunikator prenosi svoju poruku jasno i efikasno, uz puno uvažavanje sagovornika. Za razliku od agresivnog, pasivno-agresivnog i pasivnog, asertivan stil komunikacije kreira, neguje i unapređuje odnose i ambijent u kojem se međuljudski odnosi i sama organizacija razvijaju u dobrom pravcu.

Lična odgovornost i asertivnost

Svaki menadžer želi da njegovi zaposleni dobro razumeju svoja zaduženja i da zadatak obave kvalitetno i u dogovorenom roku. Članovi tima očekuju isto to od svojih kolega i koleginica. Ako se nisu dobro razumeli, postoji mogućnost da će očekivani rezultat izostati.

Posledice neefikasne komunikacije su raznovrsne, od potencijalnih verbalnih sukoba do pada produktivnosti i nivoa blagostanja. A sve to dodatno negativno utiče na rezultate koje organizacija želi da ostvari.

Ipak, koliko god fokus bio na komunikaciji, želim da ukažem na to da sam stil verbalne komunikacije ima najmanji značaj.

Pitanje lične odgovornosti i vođenje sebe su stvarne teme kojima se bavim kada ljude podržavam kroz treninge efikasne komunikacije.

Trening asertivne komunikacije – različite perspektive

Nažalost, često čujem od zaposlenih u organizacijama da su im više puta organizovani treninzi, ali da se nakon toga međuljudski odnosi nisu popravili i da oni opet ne umeju da komuniciraju svoje potrebe, želje, stavove. Ne uspevaju da dobiju povišicu, unapređenje, mesto u željenom projektu. Kad dođu kući, komunikacija je jednako loša kao što je bila i pre treninga.

Kada tako nešto slušam, moja prva misao jeste da se važna pitanja ne mogu rešavati teoretisanjem i razumem zašto neko predavanje i jednostavno testiranje stila komunikacije zaposlenih nije dalo rezultat.

Već druga misao jeste o očekivanim benefitima i različitim percepcijama korisnosti koje učesnici treninga imaju. Sve što čujem jeste ja-perspektiva. A gde je tu dobrobit za organizaciju? Koliko se zapravo jasno komunicira sa zaposlenima koja je svrha aktivnosti u oblasti ličnog i profesionalnog razvoja?

Vođenje sebe kao baza za asertivnost

Nivo komunikacije je ono što vidimo, čujemo. Ispod toga su naše emocije, misli, uverenja, verovanja, slika o sebi, saboteri.

Bogatstvo unutrašnjeg sveta može da bude izvor haotičnosti, nesigurnosti, neodgovornosti, ako se njime ne upravlja. S druge strane, može da bude odlična baza, ne samo za ličnu asertivnost i samosvest, nego za samouverenost, samomotivaciju, uspešno vođenje sebe, odgovornost.

Za dostizanje takvih rezultata običan trening za organizaciju nije dovoljan. Potrebno je dobro proceniti potrebe učesnika i organizacije, prilagoditi edukaciju i jasno komunicirati čemu je ona namenjena.

I kada radim s individualnim klijentima, za njih kreiram programe koji su u skladu s njihovim potrebama (coaching + edukacija). Ljudi su različitih sposobnosti i veština. Nekome je potrebno da nauči kako, a nekome da otkrije svoje zašto (motivaciju za traženje unapređenja, postavljanje zdravih granica, izlazak na društvene mreže). Šta se tačno uradi i kaže, to je najlakši deo.

Ukoliko imate potrebu da svoju organizaciju osnažujete u polju efikasne komunikacije, odgovornosti i self-leadershipa, možete me kontaktirati putem emaila: natasa@natasavukmirovic.rs